رئیس پلیس راهور ناجا توضیحاتی درباره پرداخت جرائم رانندگی و چرایی ثبت جریمههای اشتباهی ارائه كرد.
چرا جرایم رانندگی اشتباهی ثبت میشوند؟/ نحوه اعتراض
رئیس پلیس راهور ناجا توضیحاتی درباره پرداخت جرائم رانندگی و چرایی ثبت جریمههای اشتباهی ارائه كرد.
"سردار سید كمال هادیانفر" رئیس پلیس راهور ناجا درباره پرداخت جرایم گفت: جریمه هایی كه توسط افسران راهنمایی و رانندگی برای افراد صادر میشود تا به مركز ارسال شده و پانچ شود یك تا پنج روز زمان میبرد.
وی با بیان اینكه برای پرداخت جریمه دوماه فرصت باقی است و پس از آن پیامك ارسال جریمه برای فرد ارسال میشود، ادامه داد: در پیامك جریمه شماره قبض و شناسه موجود است و فرد می تواند از طریق تلفن همراه خود مبلغ جریمه را پرداخت كند. همچنین از طریق مراجعه به بانك یا دستگاه خودپرداز و یا از طریق سایت راهور 120 میتواند این مبلغ جریمه را پرداخت كند.
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا تصریح كرد: اگر فردی پس از اینكه توسط افسر جریمه شد، بلافاصله به همراه قبض برای پرداخت به بانك مراجعه كند به دلیل این كه قبض جریمه شناسه پرداخت ندارد، بانك قبض جریمه را قبول نمیكند، از همینرو ما از مردم درخواست میكنیم تا زمانی كه پیامك برای آنها ارسال نشده برای پرداخت جریمه اقدام نكنند.
سردار هادیانفر خاطرنشان كرد: زمانی كه پیامك برای فرد ارسال میشود به معنی این است كه اطلاعات فرد در مركز اجراییات پلیس راهور صحیح است، اما اگر فردی جریمه شد، ولی پیامك برای او ارسال نشود، باید به دفاتر پلیس +10 یا دفاتر پلیس راهور منطقه محل سكونت خود مراجعه كرده و نسبت به اصلاح اطلاعات خود اقدام كند.
وی در پاسخ به این سوال كه گاهی فرد در یك منطقه حضور ندارد، اما پیامك جریمه برای فرد ارسال میشود، علت این امر چیست و چگونه میتواند این مشكل را برطرف كند، تصریح كرد: گاهی اوقات ممكن است خودرو در اختیار فرد دیگری از خانواده باشد و پس از بررسی دوربینها این موضوع مشخص میشود.
وی ادامه داد: در برخی مواقع نیز به دلیل دستكاری كه در پلاك خودرو ایجاد میشود، این مشكلات بروز می كند و به طور مثال فردی در شیراز پلاك خودرو را مخدوش كرده و مرتكب تخلف راهنمایی و رانندگی میشود و به دلیل مشكلی كه در پلاك خودرو وجود دارد، وقتی وارد سیستم میشود جریمه برای فرد دیگری ارسال میشود.
رییس پلیس راهور ناجا تصریح كرد: گاهی اوقات نیز به دلیل دوقلو كردن پلاك خودرو توسط سارقان این مشكلات ایجاد میشود كه در حال ایجاد راهكارهایی برای حل این معضلات هستیم.
سردار هادیانفر یادآور شد: كمیسیون ماده 5 در خصوص رسیدگی به این مشكلات و اعتراضات است و زمان رسیدگی به پرونده ها را در این كمیسیون از یك جلسه به سه جلسه در هفته افزایش دادیم تا مردم راحتتر خدمات را دریافت كنند.