سند 2030 یونسكو در پی بی هویت كردن ایرانیان

رئیس كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس: سند 2030 یونسكو در پی تربیت نسل بی هویت در كشورمان است كه دین و ایرانی بودن برای آن مطرح نباشد.

1396/02/19
|
11:11
|

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، محمدمهدی زاهدی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبكه دو سیما افزود: در این سند بر مباحث جنسیت محوری تأكید جدی شده است و با جریان سازی به جای عدالت جنسیتی برابری جنسیتی را تشویق می كند.

وی گفت: با اجرای سند 2030 سازمان ملل مدارس كشورمان نباید رنگ و بوی سیاسی و مذهبی داشته و به پرورش كاری نداشته باشند.

زاهدی افزود: بر اساس این سند، اولویت استخدام با معلمانی است كه به برابری جنسیتی اعتقاد دارند.

وی گفت: غربی ها می گویند در پی ایجاد شهروند جهانی هستند اما باید از آنها پرسید مگر مسلمانان یا ملت هایی كه اعتقاداتی دارند شهروند جهانی نیستند.

رئیس كمیسیون آموزش مجلس سند 2030 یونسكو را اُمانیستی و سكولاریستی خواند و افزود: امضای این سند به طور پنهانی از سوی برخی مسئولان دولت همان نفوذ جریان فرهنگی خاموش و بی سر و صداست.
زاهدی گفت: غربی ها در سند 2030 منظورشان از حقوق بشر همان حقوق بشر آمریكایی است كه آثار آن در یمن، عراق، افغانستان، جنگ ویتنام و كشتار هیروشیما و جنایات دیگر این كشور دیده می شود.

وی افزود: در سند 2030 می خواهند حقوق بشر آمریكایی را بر ما غالب كنند.

زاهدی گفت: درست است كه نماینده ای از كمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی همراه با هیئت ایرانی در نشست اینچه اون حضور داشته است اما در این نشست برای امضای صند 2030 یونسكو صحبتی نشده و مجلس از این تصمیم بی اطلاع بوده است.

وی افزود: از زمانی كه در دولت تصمیم گرفته می شود این سند امضا و اجرا شود مجلس شورای اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی از آن بی اطلاع بوده اند.

رئیس كمیسیون آموزش مجلس گفت: در نامه ای به رئیس جمهور اعلام كردیم مصوبه ای كه در 25 شهریور سال 95 مبنی بر اجرای سند 2030 امضا شده است باید ملغی و سند تحول نظام آموزش و پرورش باید اجرا شود.

محمدرضا مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در ارتباط تلفنی با این برنامه گفت: برای تصویب سند 2030 و اسنادی از این نوع یا مجلس شورای اسلامی یا شورای عالی انقلاب فرهنگی باید تصمیم گیری كنند اما این مسیر برای امضای سند 2030 طی نشده است و كسانی كه این كار را انجام داده اند پنهان كاری كرده اند.

وی اضافه كرد: دستگاه های اجرایی زمان امضای سند 2030 نهادهای بالادستی را در جریان قرار ندادند.

مخبر دزفولی گفت: كشوری كه سند جامع تحول آموزش و پرورش را دارد چرا زیر بار امضای سند 2030 سازمان ملل رفته است؟

وی افزود: سند 2030 بومی، ایرانی و اسلامی نیست و نباید سندی را اجرا كنیم كه سیاست گذاری آن از طرف دیگران و خارج از مرزهاست.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در این سند مقابله با خشونت مطرح شده است اما تعبیر آمریكایی ها از مقابله با خشونت؛ مقابله با اسلام است.

مخبر دزفولی افزود: غربی ها در سند 2030 محتوای آموزشی را برای ما تدارك دیده اند.

وی اضافه كرد: در نخستین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی كه پس از انتخابات ریاست جمهوری برگزار می شود رسیدگی به این مسئله در دستور كار قرار می گیرد و امضای این سند باید رد شود زیرا مغایر منافع ملی است.

مخبر دزفولی گفت: در آن جلسه بر اجرای سند تحول نظام آموزش و پرورش تأكید خواهیم كرد.

وی افزود: سند 2030 در ساختار و محتوا با فرهنگ كشورمان مخالف است.

دسترسی سریع