وزارت امور خارجه كشورمان با اشاره به نقض مجدد تفاهم خاتمه جنگ توسط آمریكا در بامداد 7 تیر 1405، تاكید كرد كه رژیم آمریكا كمترین ارزش و اعتباری برای تعهدات خود قائل نیست و عهدشكنی بخشی از ماهیت این رژیم است.
وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، حملات هوایی ارتش تروریستی آمریكا در ساعات اولیه بامداد یكشنبه مورخ 7 تیر ماه 1405 به چند تأسیسات پایش و نظارت در سواحل جنوبی كشور را به شدت محكوم میكند.
در این بیانیه آمده است، این حملات وحشیانه كه نقض آشكار بند 4 ماده 2 منشور سازمان ملل متحد و نیز نقض صریح بند اول یادداشت تفاهم خاتمه جنگ تحمیلی مورخ 28 خرداد 1405 است، نشان میدهد كه رژیم آمریكا كمترین ارزش و اعتباری برای تعهدات خود قائل نیست و عهدشكنی بخشی از ماهیت این رژیم است.
وزارت امور خارجه ایران تاكید كرد، جمهوری اسلامی ایران ضمن یادآوری مسئولیتهای شورای امنیت سازمان ملل متحد و دبیر كل این سازمان در قبال صلح و امنیت بینالمللی، بر عزم خود برای دفاع از حاكمیت ملی و تمامیت سرزمینی ایران در برابر تجاوز نظامی آمریكا، وفق ماده 51 منشور سازمان ملل، تأكید میكند.